onsdag den 27. november 2013

Lima MR 4052 Del I


Jeg tog chancen og købte et Lima Mr sæt på Qxl.dk selvom det ikke var muligt at se standen på billederne.
Men pakken kom og sættet så ganske fint ud.

Planen med Mr sættet er:
1. Rød/hvid lysskifte med LED fra Niceled.dk
2. Indvendig belysning
3. Udvendig belysning i form af de gule lamper i begge ender, samt ved dørene.
4. Omlakering til VIA design, Grå/blå
5. Digitalisering inkl ny motor fra aflagt bærbar computer.
6. få det samlet og testkørt.

Dog var sættet i en udførelse jeg aldrig har set før, på taget var der monteret en pantograf. Men den kan sagtens fjernes igen. Men så har jeg da en pantograf i reserve hvis det en dag skulle blive nødvendigt.



Væk med pantografen og frem kommer der to fine huller. heldigvis er de i det vandrette bånd på taget, så det burde være nemt at klare.

Her har jeg fyldt hullerne op med spartel, det ser dog ikke ud til at virke efter hensigten.

Alt er nu skilt ad, så jeg kan danne mig et overblik, og farverne er bestilt hos farvehandlere.
de tre farver der skal bruges er:
Ral 5003 Blå, bånd på vognsider og front.
Ral 7015 Grå, tag og vognbund
Ral 9002 Grå, vognsider

Jeg har gennem flere egne forsøg erfaret at man skal vaske det område der skal males, omhyggeligt. Og min erfaring viser at Maxi3 faktisk er noget af det bedste, og kombineret med en aflagt tandbørste, så spiller det hele.


Her er det hele næsten splittet ad, der mangler kun undervognene.


 Og de kom her. De gamle Lima hjul er ikke særlig brugbare på nutiden skinner, så for at undgå at flangerne rammer mod skinnesømmene, så dykkede jeg ned i hjul kassen og fandt 6 aksler som blev byttet ud. På den motoriserede boggie, sliber jeg flangen mindre.

Status:
Maling er bestilt og der er ikke andet for end at vente til næste opdatering.

Se mere i Lima MR 4052 Del II

Ingen kommentarer:

Send en kommentar